7 zážitků z Lago di Garda

Ahoj všem!
Pokud rádi cestujete, nepochybně taky budete znát "moudro" "travel is the only thing you buy that makes you richer", neboli "cestování je jediná věc, kterou si koupíte a udělá vás bohatší".

Mohli bychom tady polemizovat o tom, že to jediná věc určitě není -  zbohatnout může člověk třeba také koupí dobrých akciích nebo výherního losu. O tom ale dnešní článek dneska nebude.

Za tu necelou čtvrtku století, kterou žiju, jsem procestovala poměrně dost míst. Některá byla hezčí, některá ošklivější. Na některých jsem byla šťastná (ahoj, Taiwane!), na některých jsem prožila spoustu probrečených nocí (ahoj, Finsko!)
Ať už bylo místo jakékoliv, VŽDY mě nějakým způsobem obohatilo nebo rozšířilo mé obzory. Na VŠECHNY cesty, které jsem ve svém životě podnikla moc ráda vzpomínám a jsem za ně moc vděčná.

Minulý prodloužený víkend jsem strávila se svými rodiči a bráchou u italského jezera Lago di Garda. Jedná se o úžasné místo obklopené nádhernými horami. Kdyby bylo jenom po mém, strávila bych celý víkend na vrcholcích a ani bych nemusela slézat dolů.:-)
To se mi sice nepoštěstilo, přesto však jsem za ty tři dny zažila spoustu nádherných věcí a nasbírala mnoho zážitků.
Čtěte, jaké to byly...

1. Gardaland
Domnívám se, že má naše rodina kolotočářské kořeny, protože si jinak naší lásku k horským drahám, volným pádům a dalším brutalitkám nedokážu vysvětlit.
Takže když se rozhodlo, že pojedeme na Gardu, bylo jasné, že návštěvu jednoho z největších evropských lunaparků nesmíme vynechat. Strávili jsme zde celý den a prošli (kromě atrakcí pro malé děti) ÚPLNĚ všechno a na těch nejbrutálnějších horských drahách jsme byli s bráchou dokonce dvakrát...

Zdroj: www.horskedrahy.eu
2. Jídlo
Italská kuchyně patří společně s indickou a mexickou k mým nejoblíbenějším. Za svůj život jsem byla v této zemi minimálně 20x a ještě nikdy jsem nenarazila na restauraci, kde by mi nechutnalo. A je jedno, jestli se jedná o mořské plody, jehněčí kotletky, těstoviny nebo pizzu...Italové prostě umí.:-)

Za víkend jsem stihla ochutnat domácí gnocchi s mořskými plody, špagety s mořskými plody a lilkovo-parmazánovou pizzu. A spoustu dortíků, samozřejmě.

3.Kafíčkaření
Nejen jídlo, ale i káva je pro mě při každé návštěvě Itálie velkým zážitkem. Jsem sice v tomhle směru trošku buran, protože si většinou dávám cappucino i odpoledne, ale co mám dělat, když ho tak miluju.?!

3. Běhání
U Lago di Garda jsme strávili celkem 3 dny, z čehož jsem 2x po ránu vyběhla. První ráno to bylo v městečku Lazise, kde jsem si užívala běh podél jezera. Když jsem se vracela z běhu, městečko se akorát probouzelo. Zastavila jsem se v místním krámku pro pečivo a čerstvě nakrájené prosciutto a přinesla sobě a zbytku rodiny luxusní snídani.
Další den jsem běhala ve vesničce Cola, která se nachází ve vnitrozemí asi 3km od jezera. Tady jsem si pro změnu užila běh mezi vinicemi.

4. Výstup na hůrku Monte Luppia
Měla jsem zálusk na výstup na Monte Baldo nebou jinou Gardskou dvoutisícovku, ale rodiče se na celodenní trek moc netvářili. Já jsem se zase netvářila na "válecí" víkend, takže jsme udělali kompromis a vylezli alespoň na Monte Luppia.
Tento kopeček měří pouze něco přes 400m, ale vzhledem k tomu, že jsme vycházeli skoro z nulové nadmořské výšky, jsme se docela zapotili.
Přestože se ve srovnání s ostatními horami kolem jezera jedná o opravdové miminko, byl z vrchu krásný výhled.

5. Přírodní park Parco delle Cascate
Naším knižním průvodcem nám byl doporučen přírodní park Parco delle Cascate nacházející se v horské vesničce Molina asi 40km od jezera. Průvodce popisoval dvouhodinovou procházku kolem krásných, bublajících vodopádů.
Do Moliny jsme autem šplhali asi hodinu a půl. Ze začátku to opravdu vypadalo, že jedeme do nějaké opuštěné horské vesničky. Když jsme však do Moliny dorazili, bylo zde několik parkovišť k prasknutí narvaných auty a všude okolo byly rodiny s malými dětmi.
Šli jsme asi čtyřkilometrový okruh kolem několika různých vodopádů. Příroda okolo byla opravdu přenádherná, ale davy lidí nám to lehce kazily. Vzhledem k tomu, že byly cestičky dost úzké a neustále se stálo v nějaké lidské "zácpě", šli jsme tento okruh, jakkoliv byl kraťoučký, opravdu přes 2 hodiny. Přirovnala bych to k Pravčické bráně o letním víkendu.

6. Lázně Cola
Vesnička Cola - psala jsem o ní o pár odstavců výše v souvislosti s mým ranním běháním. Hlavním důvodem, proč jsme do této malé vesničky zavítali, však nebyly mé ranní běhy, nýbrž místní termální lázně.

Lázně jsou zde přímo v městském parku. Park je samozřejmě ohraničený, takže se sem dostanete pouze po zaplacení vstupného.
V parku se nachází obří, stovky let staré stromy, ale především termální bazény různých teplot. Je to nádherné místo pro odpočinek. Byli jsme zde večer po celém dni v Gardalandu.
Moc se mi tu líbilo, ale ještě lépe bych si to zde dovedla představit po nějaké celodenní túrčičce:-)

7. Torbole
Torbole je známé městečko nacházející se na úplném severu Gardy. Strávili jsme zde poslední odpoledne a noc.
Byla jsem zde po sedmi letech a malinko nemile mě překvapilo, jak za tu dobu městečko zkomerčnělo. Přesto, že jsme zde byli mimo hlavní sezoně, byla v Torbole doslova hlava na hlavě. Byla to škola, protože se jedná o opravdu nádherné místo.
Jedná se o místo, kam rádi jezdí cyklisté a surfaři a já se jim nedivím - podmínky pro tyto oba sporty jsou zde více než luxusní. Bylo nám s bráchou trochu líto, že nám nezbyl čas na vyjížďku na kole do okolních hor.
Na druhou stranu je to důvod se sem zase vrátit...

Byl to báječný víkend.
Jednalo se ale o můj třetí víkend na cestách v kuse, takže se neskutečně těším na to, jak si o nastávajícím prodlouženém víkendu užiju domov, svého přítele a pejska a nicnedělání. (Běhání a chození do "nicnedělání" samozřejmě nepočítám.:-)

Znáte Lago di Garda? Byli jste zde někdy?