U blondýny v kuchyni #2

Ahoooj všichni!
Opět se mi v telefonu nahromadila slušná řádka jídlofotek, takže přicházím s další dávkou jídelní inspirace.
Mojí "lajnu" už asi znáte - ráda jím zdravě a kvalitně, ale zároveň si nic neodpírám. Teď v zimě dávám přirozeně přednost jídlům, která člověka zahřejí - třeba s chilli poslední dobou vůbec nešetřím.

Nebudeme to prodlužovat, jdeme na to a začneme (jak jinak než) snídaněmi.


Poprvé v životě jsem zkoušela dělat mugcake. Sociální sítě jsou ho plné, takže jsem si řekla, že už ho musím také vyzkoušet. A výsledek? Asi už nikdy víc. Možná jsem dělala něco špatně, ale vadila mi taková "mikrovlnkoidní" chuť.
Navíc jsem se po něm cítila strašně nezasycená a měla jsem potřebu se dojídat, i když na něj padlo stejné množství vloček, jako si dávám běžně do ovesné kaše.


Kaše prostě je a bude moje TOP snídaně. Občas jí zaměním za jogurt s domácí granolou (na tu je recept ZDE), ale stejně si jí dávám minimálně 5x za týden.
Tady s vánočním máslem, což je jedno z nejlepších másel, které jsem kdy ochutnala.
Ačkoliv už jsou Vánoce za námi, na eshopu grizly.cz ho stále mají. (Ale musím vás varovat - přesto, že je opravdu výtečné, bych ho asi už znova neobjednala. Dodací lhůta v podobě dvou týdnů a tří telefonátů je v dnešním světě docela na pováženou.:() 


Zase kaše, tentokrát ale štědrodenní.
Normálně snídávám na Štědrý den vánočku, ale letos jsem se jí strašně přecpala třiadvacátého, takže jsem na ní den nato neměla už vůbec chuť.:D Ale sváteční punc byl dohnán jahodami.


Přesouváme se k obědům a večeřím.
Po proběžkovaném dopoledni přišla vhod červená čočka se zeleninou a volským okem.
Na červenou čočku mě přivedla moje kamarádka Kačenka. Dostala jsem jí od ní asi před rokem a půl jako dárek a na první dojem jsem vůbec nevěděla, co z ní budu vařit. Na druhý dojem (to když jsem jí poprvé ochutnala) jsem si jí naprosto zamilovala a teďka patří k mým hoodně oblíbeným jídlům!


Kuřecí fajitas s domácí rajčatovou salsou, kysanou smetanou a tortillami. (Které už se nevešly do záběru.:)) 


Klasika všech klasik & jedna z oblíbených večeří - domácí míchaná vajíčka se zeleninou, většinou ještě zakusuju kusem tmavého pečiva s máslem


Tagliatelle se smetanovou omáčkou, kuřecím masem a špenátem. Smetanové omáčky si dopřávám spíše svátečně, ale o to více si je pak vždycky vychutnám.


Zapečené těstoviny s lilkem a rajčatovou omáčkou.


Fried rice s vajíčkem a pořádnou porcí pálivé schirarchy.
Tohle jídlo u nás nesmí alespoň každé dva týdny chybět. S bráchou ho fakt milujeme, navíc ve mě vyvolává vzpomínky na úžasný semestr na Taiwanu v roce 2014, kde bylo na mém jídelníčku několikrát do týdne.


Salát s lososovým gravlaxem. Tuhle dobrůtku jsme si dopřávali mezi vánočními svátky a já bych si jí hnedka dala znova.:)


Vegetariánské green curry s kokosovým mlékem. Jídlo, které hodně zahřeje (když to přeženete s chilli papričkami, tak zahřeje AŽ MOC:D) a zároveň hodně zasytí, což je v mém případě teďka v zimě docela žádoucí.:)


Salát s avokádem, kozím sýrem a medovo-dijonskou zálivkou. Dobrota, za kterou jsem dostala od mamky, vrchního kritika, velkou pochvalu.:)


Další salát, tentokrát se ztraceným vejcem. Teda...spíš s parodií na ztracené vejce. Příště musím jeho přípravu lépe vychytat.


Francouzská cibulačka podle Zdeňka Pohlreicha. Máme doma dvě z jeho kuchařek a zatím se nám nestalo, že by nám některý z jeho receptů nechutnal.
I když by polévka cenu roku za foodstyling asi nedostala, byla fakt luxusní!


Těstovinový salát s kuřecím masem.
Pokrm, který jsem si zvykla jíst vždycky večer před běžeckými závody. Tentokrát jsem se ale na žádný závod nechytala, měla jsem ho jen tak, protože byla chuť.


A nakonec to nejlepší - domácí sushi.
Ježíšek mi naježil sadu na výrobu sushi, čímž mi udělal obří radost. A hned první pokus dopadl...no, nechci se chválit, ale myslím, že více než skvěle. Dovnitř jsme použili syrového tuňáka, uzeného lososa a avokádo.

Co dobrého jste v poslední době kuchtili Vy?

Komentáře

  1. Všechno vypadá skvěle, ale teď bych si nejraději dala to sushi.. mňam :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju...s přípravou sushi jsem otálela strašně dlouho a teď, když jsem se k tomu konečně dokopala, jsem zjistila, jak je to jednoduché.:D Jen to chce teda ty čerstvé ryby, které v ČR nejsou zrovna levné:´(

      Vymazat
  2. Tak dík, je 21:46 a já mám chuť na něco dobrého....:-p Ne, vážně je to fajn inspirace k vaření. Díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hahaaa...já si to říkala, že se určitě někdo takový najde, komu udělám navečer chutě.:D
      Já děkuju;)

      Vymazat
  3. Verčo, samá skvělá jídla, mňam. Musím si někde najít ten gravlax.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ráďo, gravlax je tady. Florentýnu sice úplně nemusím, protože jsou na mě její články moc dlouhé, ale tenhle pokrm zrovna popsala skvěle.:)
      https://www.kucharkaprodceru.cz/gravlax-recept/

      Vymazat
  4. Super fotky Veru :) Také pořád fotím skoro každé jídlo :D Jinak s Grizly to musela být předvánoční výjimka, objednám od nich často a nikdy jsem nečekala na zboží déle jak 4 dny :) Před Vánoci jsem také objednávala a čekala asi 14 dní, ale přikládala jsem to tomu, že toho měly všechny obchody před Vánoci hodně. Miluju od nich kešu máslo, lepší jsem od jiné značky nenašla :) Pája M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já jim zkusím dát ještě šanci! To vánoční je totiž fakt bezkonkurenční.. už mi skoro dochází a já bych ho chtěla znovu, Vánoce Nevánoce.:))

      Vymazat
  5. Určitě dej, Veru :) uvidíš, že prodleva v dodání už nebude :) koukala jsem dnes, že to vánoční opravdu stále mají, tak ho také zkusím, musím stejně objednat kešu máslíčko, už mi dochází :D

    OdpovědětVymazat
  6. Jak jsi se dozvěděla o všech těch zdravých věcech a o tom, jak je připravovat? Já se v tom hrozně plácám :( vůbec třeba nevím, jak mám dělat maso, když ho nesmím smažit. Jsem z toho fakt nešťastná a z tvých fotek přitom úplně září spokojenost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, já jsem se o zdravější stravování začala zajímat asi před osmi lety a bylo to tak nějak metodou pokus-omyl.
      Tenkrát jsem omezila sladkosti, pečivo, chipsy a fastfoodová jídla (ujížděla jsem na kebabech atd.) a kila šla dolů sama. Nikdo mi nijak zvlášť neradil, spíš jsem se řídila selským rozumem.:-)
      Na to, co je to "zdravá strava" má tisíc lidí tisíc názorů, ale já bych to sama za sebe shrnula takto:
      - jíst hodně ovoce a zeleniny(pokud chceš hubnout, tak spíše zeleninu než ovoce)
      - kvalitní snídaně je základ (vločky, bílý jogurt, kus ovoce...)
      - vyhýbat se smaženému jídlu, omáčkám, knedlíkům, ale i talířům plných těstovin
      - naopak se zaměřit na kuřecí maso(Smažit ho není potřeba! Stačí ho přece upravit na lžičce oleje:), ryby, luštěniny (já osobně miluju červenou čočku a cizrnu), vejce...
      - co se týče příloh, přijde mi nesmysl se jich úplně vzdávat, i když to někteří lidé, co se snaží zhubnout dělají. Určitě to chce ale přemýšlet nad tím, jakou přílohu (a v jakém množství) si člověk k jídlu dá. Rýže, bulgur, brambory jsou určitě lepší než knedlíky nebo těstoviny.:)
      - Nepít žádné sladké nápoje, jen a pouze vodu (popř. nějaké neslazené čaje) a už vůbec ne alkohol. To podle mě udělá strašně moc.

      Nevím, jestli jsem ti pomohla, žádný odborník nejsem.:-)
      Co se týče inspirace na zdravé dobroty, mám ráda třeba tento blog:
      http://food-inspire.blogspot.cz/

      Zkus zapátrat po internetu - rad, jak hubnout nebo jak se začít stravovat zravěji, je internet plný.
      Hodně stěstí,
      Verča

      Vymazat
    2. Moc děkuju za odpověď :) vůbec jsem nečekala, že bys mi odpověděla, udělala jsi mi radost. :) Určitě si zkusím vzít tvé rady k srdci. Jinak těstoviny jsou špatné? Mě právě vždy přišly lepší, než brambory.

      Vymazat
    3. To se nedá takhle říci, zda je něco "dobré" nebo "špatné" - v rozumném množství není špatné nic.;)
      Hodně lidí brambory kritizuje kvůli vysokému glykemickému indexu(=člověk po nich má údajně brzy hlad) ale já si třeba myslím, že na nich nic zlého není. (opět podotýkám, v rozumném množství)
      Shrnula bych to tak, že by měl být jídelníček především pestrý, takže se nebraň ničemu (s výjimkou smažených příloh a knedlíků:D :D), ale pěkně to střídej.

      Vymazat

Okomentovat

Moc děkuji za každý komentář!

Popular