Z deníku adventního běhání 3/3: finišujeme!

neděle 25. prosince 2016

Ahoj všichni!
Celá běžecká adventní výzva už je za námi. Na jednu stranu jsem ráda, na druhou stranu se už teď těším na příští rok.
Čtěte, jak probíhala moje poslední třetinka.:)

17.DEN
Vyrážíme s přítelem na vánoční trhy do Úštěka. Rozhodneme se však, spojit trhy s asi sedmikilometrovou procházkou na hrad Helfenburk a na kalvárii Ostré.
Jdeme docela rychlým tempem, navíc pořád z kopečka a do kopečka. Z Helfenburku jsme opravdu nadšení - čekala jsem nějakou malou zříceninu a ne takovou obrovskou "pevnost".:)
Po procházce pokračujeme na vánoční trhy a dáváme si zde spoustu dobrot k obědu - grilované selátko, staročeskou bramborovou rolku plněnou uzeným a zkaramelizovanou cibulkou, uzeného kapra, grilovaný oštiepok a chai latté.
Domů se vracíme vymrzlí a unavení, ale naprosto nadšení z našeho turisticky-gurmánského výletu.
Běhat už nejdu, ale řekla bych, že tou dvouhodinovou svižnou procházkou mám splněno.:)

18.DEN
Je neděle a strašně prší - připadá mi, že je to v posledních týdnech skoro pravidlem, že vždy při neděli prší. Mě to ale od běhání nezastaví, takže vyrážím ještě před obědem do lesa. Tentokrát s sebou beru Brendičku a krásně si to užijeme, déšť nedéšť.

19.DEN
Mám volný den a po víkendu si připadám celkem odpočatá, takže vyrážím na delší běh směrem České Švýcarsko. Opět s sebou beru Brendu, jelikož se včera osvědčila jako docela dobrý parťák. (Že by už konečně dospěla? Dřív jsem jí s sebou běhat brala nerada, protože u běhání strašně zlobila a neustále se zabíhala, což při běžných procházkách nedělá.)
Běžíme trasu Studený - Pavlino údolí - Jetřichovice - Mariina skála - Vilemínina skála - Pohovka - Jetřichovice - Pavlino Údolí - Studený. Celkem 16km a 500m převýšení.
Trasa nám zabere skoro dvě hodiny, ale moc si tento běh užijeme - České Švýcarsko je totiž absolutně prázdné. Nepotkáme za celou dobu ani živáčka. (No dobře, kdo by taky šel do lesa v pondělí ráno za absolutní mlhy...)
Brendička si vesele běhá po národním parku, což se jí v létě, když jsou tu davy lidí, jen zřídkakdy poštěstí.
Prostě velká paráda.:)

20.DEN
Původně mám dnes být až do večera ve škole, ale k mému štěstí nám dnes skoro všechny odpolední hodiny odpadají. Přijíždím domů tedy velmi brzy - odpoledne stihneme společně s mamkou upéct 4 druhy cukroví.
Jít adventně běhat po pečení cukroví se neukázalo jako dobrý nápad - samozřejmě jsem během pečení ochutnávala a uždibovala, takže mi je celý běh příšerně těžko. Když už mi cukroví jakž takž slehne a začne se mi dobře běžet, začne se stmívat. Jsem v lese a čelovku s sebou nemám, takže to utnu na necelých devíti kilometrech.

21.DEN
Dnes přijedu ze školy až k večeru, takže vyrážím běhat za tmy. Je to však moje poslední adventní běhání za tmy - zítra nám už totiž začínají vánoční prázdniny.
Přemlouvám bráchu, aby šel se mnou.
Chvíli protestuje, válejíc se líně v posteli. Po chvíli se ale zvedá a vyrážíme spolu za svitu čelovek do lesa. V terénu se sice pohybujeme hodně pomalu, ale běh v tajemném a tmavém lese mě moc baví. Občas nás trochu vyděsí šustící křoví, ale domů dobíháme na večeři s fajn pocitem.

22.DEN
Mám už prázdniny, takže bych mohla klíďo vyrazit běhat na celý den. Nějak dnes ale na běh vůbec nemám náladu. Někdy, když sedím celé dny ve škole, bych běhala do úmoru, dneska ale  mám chuť dělat všechno, jen ne běhat.
Adventní běhání ale úplně porušit nechci, a tak se obléknu a vyrazím aspoň na "povinnou" půlhodinku. Dneska je to opravdu utrpení - asi nejhorší z celé adventní výzvy, ale o to hezčí je pocit na konci.:)

23.DEN
U nás na severu je příšerná ledovka. Přítel i mamka, kteří jsou už v práci, mě varují, ať radši moc nevycházím ven, že málem nedošli od domu k autu.
Říkám si, že to nebude určitě tak zlé a kolem desáté dopoledne se oblékám. Jsem odhodlaná, že vyrazím do lesa. "Určitě ta ledovka nebude tak zlá, v trailových botech to půjde", říkám si. Beru s sebou Brendičku, která je na běh celá natěšená.
Vyjdeme před barák...a kloužem se.
Brendě podjedou všechny čtyři nohy a já se musím přidržet zdi domu, abych to ustála.
Udělám pár nejistých kroků a mám co dělat, abych udržela balanc.
Vyhodnocuji situaci a ač jsem si doposud myslela, že mě v běhání nezastaví nikdy žádné počasí (byla jsem na Erasmu ve Finsku a běhala jsem tam bez problémů i v -28°:)), dneska to přehodnocuji a zalézám zpět domů, kde si místo běhu dávám jedno cvičící video.
Moc mi to nakonec nevadí - pěkně si procvičím břicho a další části těla, které zůstávají tento měsíc díky velkému počtu běhání (a malému počtu cvičení:D) opomenuty.
Jen Brenda smutně kouká a nechápe, proč náš běh skončil už před domem.
Ale já jí to vynahradím!

24.DEN
Je Štědrý den a jak je již u nás dobrým zvykem, vyrážíme s přítelem, mamkou, bráchou a Brendou někam na túru. Původně máme v plánu asi patnáctikilometrový pochod přes naše oblíbená místa Českého Švýcarska. Máme ale obavy, že by se ve skalách pořád mohla držet ledovka z předchozího dne, takže přehodnocujeme plán a vyrážíme na náš oblíbený, dvanáctikilometrový okruh přes Lísku a Pustý zámek.
V polovině cesty dokonce začne chumelit, což dodá procházce pěknou vánoční atmosféru.:)

25.DEN
Poslední den výzvy!
No řekněte - že to uteklo?!
Dnes vyrážím slavit Vánoce k taťkovi, ale ještě předtím stíhám poslední adventní běh. Příjemná a (na mě) svižná desítečka. (U nás v kopcích mám radost ze všeho, co je pod 6min/km)
Běží se mi skvěle, kapr a bramborový salát je zjevně dobrým palivem!:D

Tím je to celé za námi.
Z 25 dní jsem měla 22 čistě běžeckých, dva procházkové a jeden posilovací.
Úplně na začátku jsem si myslela, že odběhám celých 25in25, ale nakonec jsem ve druhé polovině takhle "povolila" procházkami a posilováním. Ale o to více jsem si celou výzvu začala užívat - vždyť cílem nebylo se zrušit a běhat do umření, ale hýbat se a bavit se.:)
Dala jsem za těch 25 dní necelých 200 kilometrů - ve školním zápřahu a předvánočním shonu spokojenost.

Stejně jako vloni, jsem strašně ráda, že jsem do toho šla.
Díky Babet, že jsi výzvu do Česka "přitáhla"!
Všechna čest všem, kteří se výzvy také zúčastnili!
Opravdový RESPEKT všem, kteří FAKT odběhali 25in25!

Příští rok zase, už teď se těším!!