KRÁSU HLEDEJ DOMA!

Každý den, když cestuji do/ze školy, projíždím přes skoro celé Lužické hory. Má to svoje výhody i nevýhody - nevýhodou jsou časté mlhy/sněhy/kalamity/nebezpečné zatáčky, výhodou naopak krásné výhledy během skoro celé cesty. (Které si ovšem jako řidič ZAS AŽ TOLIK vychutnávat nemůžu.)

Včera jsem při pozdním odpoledne jela ze školy, tak jako každý jiný den. Bylo nádherné počasí - svítilo sluníčko, nebe bylo modré a všudypřítomné kopce se krásně třpytily, protože napadl první sníh. Nejkrásnější ze všech kopců byl Studenec - byl úplně bílý a vyčníval nad všemi ostatními kopečky.

Když mamka navrhla, zdali s ní a s Brendičkou nepůjdu ještě před západem slunce na procházku, neváhala jsem a zároveň jsem dostala geniální nápad: půjdeme právě na Studenec a užijeme si odtamtud krásný západ slunce! Kdybychom šly od domu až na vrchol pěšky, zabralo by nám to nejméně tři hodiny, a tak jsme sedly do auta a přiblížily se do sedla pod Studencem.
Byla to tedy jen kratší, asi tříkilometrová procházka, ale ta nádhera, jaká na vrcholku byla, nám doslova vzala dech, a tak jsem se rozhodla, že se o ní v Vámi podělím.

No pohleďte.:) (Fotky jsou z mobilu, ale i tak si myslím, že se docela povedly.:)

...a co bych na závěr tohoto kratičkého příspěvku chtěla říci? Dvě věci, a sice:1) KRÁSU HLEDEJTE DOMA! Spousta lidí chce pořád někam cestovat a ani já nejsem výjimkou. Cestování je super! Ale nezapomínejte na to, co máte kousek od domova. Ať už jsme ze severu jako já, z Prahy nebo třeba z Moravy, stoprocentně najdete hromady a hromady překrásných míst!2)VYRAŽTE VEN, ASPOŇ NA CHVILKU! Až přijdete ze školy/z práce, nesvalte se k televizi a nelamentujte nad tím, že je venku hnusný, sychravý podzim.(Naprosto mě vytáčí, kolik lidí TOTO dělá!:D) Místo toho se teple oblékněte a běžte se podívat do lesa. Půl hodinka, než se setmí, úplně stačí. Nebudete litovat, to mi věřte.:)

Komentáře

1. S tim lamentovanim ohledne hnusnyho podzimu mi naprosto mluvis z duse! Ja to uplne nenavidim :D a snazim se dostat kazdy den aspon na chvilku ven. Dneska jsem se aspon prosla vecer cestou z brigady. Jinak fotky jsou naprosto nadherny, uu jsem chvalila na ig, ale musim i tady :)

Odpovědi
    1. Moc děkuju:-) Užívej podzim!!! Podzimní Hradec je moc hezkej, třeba takový soutok lebo lesy okolo Biřičky...tam jsem moc ráda běhala:-)

Vymazat
  2. Úplně s tebou souhlasím, Veru :) Když přijedu z práce domů, vezmu Jonsieho (můj bígl) a jdeme do lesa, který mám hned za domem, když je více času, tak na Střeďák, to spíš o víkendu, protože je brzo tma a v týdnu to za světla nestíhám. Když jezdím jednou za měsíc do Prahy do školy, tak si cestou zpátky domů říkám, že to naše malé město je stejně nejkrásnější, viď :)
    Pája M.

1. Svatá pravda!
      Střeďák mám taky moc ráda, ale (právě kvůli času) taky jsem tam nebyla, ani nepamatuju. Tak třeba se tam někdy potkáme.:))

Vymazat
    2. Jsem ráda, že máme stejný názor :D Minulý týden jsem si prodloužila, takže jsem trávila konečně v lese více času, takže paráda :) To už jsem si párkrát říkala, když jsem na Střeďák se svým bíglíkem šla, jestli kolem nás neproběhneš, tak snad se někdy konečně potkáme :)

3. Verčo, hezký článek a naprosto souhlasím. Projela jsem kus světa, ale vždy když se vrátím domů nebo vidím moji milovanou Pálavu, tak si říkám, že opravdu platí: "všude dobře, doma nejlépe".
    Chudinka Brendička pod rozhlednou, chápu, že ty točité schody nejsou nic pro ni.
    A děkuji za inspiraci: http://radinsen.blog.cz/

Odpovědi
    1. Jo jo, musela bohužel čekat dole, ale naštěstí jí to moc nevadilo - lehla si do sněhu a kousala klacky.:D
      Na Pálavě jsem ještě nikdy nebyla, ale taky je to jeden z mých českých cílů/plánů.:)

Vymazat
  4. Páni, to je opravdu krása. Někdy trochu lituji, že je to kolem Plzně takové trochu ploché. Tedy ony tu kopečky jsou, ale na druhé straně města - my bydlíme v tom údolíčku kolem řek, takže když chceme vyrazit do kopců, tak také musíme popojet autem. Ale stejně to za to stojí :)
    Tvoje fotky i závěrečná úvaha jsou skvělé! Musím jedině souhlasit, že hodně lidí zapomíná na to, jak krásné jsou Čechy (a Morava a Slezsko). Já třeba moc ráda chodím na procházku u rodičů, kteří bydlí v středních Brdech! Tam, kolem Padrťských rybníků, je ta nejnádhernější krajina, jakou jsem kdy viděla! A s přítelem bydlíme kousínek od Plzně a máme tu úžasný zaplavený lom, kolem kterého roste vřes a je prostě krásný! Všude je něco nádherného!