Z běžeckého deníku #5 - regenerační dny

úterý 22. března 2016

Ahoj ahoj! 
Zdá se mi to nebo jsem už dlouho nenapsala nic o svém tréninku?

Mám v hlavě spoustu nápadů, o čem bych chtěla psát, ale dala jsem si předsevzetí, že nejprve dokončím svoji bakalářskou práci a pak si teprve budu moct psát na blog, jak se mi jen bude chtít.
A voilá...moje bakalářka se zdá býti skoro dokončená, takže si napsání nějakého toho kratičkého článečku můžu směle dovolit!

Co je tedy nového v mém životaběhu?

V neděli mě čeká půlmaraton Labské pískovce. Vlastně si v posledních dnech trochu říkám, že to bude můj úplně první závod v životě. Možná si říkáte, co to plácám?
Vždyť na mém starém blogu by člověk pohledal hromadu reportáží z různých půlmaratonů, jednoho maratonu a dokonce i ze dvou ultráků...JENOMŽE! Jakkoli to bude znít divně, ani při jednom závodě, který jsem kdy běžela, mi vůbec nešlo o čas. Vždycky jsem prostě běžela...
...abych si zkusila, jestli na to mám
...aby mě to moc nebolelo (zkrátka na nízkou tepovku)
...abych měla zážitek&dobrý pocit
...abych dostala tričko nebo jiný běžecký "suvenýr"
Ale nikdy jsem moc neřešila časy, tempa, osobáky, umístění a tak.

Až teď jsem to řešit začala. Něco se ve mně zlomilo a já jsem začala chtít závodit, ale opravdu závodit a ne dělat to, co jsem na závodech dělala doteď.
Sečteno podtrženo - Labské pískovce bych chtěla zaběhnout nějak slušně.
Kdyby se jednalo o nějaký silniční půlmaraton, kladla bych si za cíl čas kolem 1:45, ale vzhledem k tomu, že se jedná o 22km ve velmi náročném terénu, budu hodně happy, pokud se mi to povede pod 2 hodiny! (Když jsem si byla minulou neděli trasu projít, konstatovala jsem, že to ani pod ty 2 hodiny v životě nemůžu dát a stále si to myslím...no, uvidíme.)
Na svůj výsledek jsem docela zvědavá -  mimo jiné i pro to, že se na tento závod už přes týden připravuji.
Příští neděli mi držte palce a ať to dopadne jakkoliv, můžete se těšit se na podrobnou reportáž!

Procházení trasy s mojí milou Brendinkou
S blížícími se závody nastaly drobné, dočasné změny v mém tréninku.
V minulém týdnu jsem měla (až na dva lehké výklusy) běhání od trenéra de facto "zakázané", zato jsem však měla za úkol dopřát svému tělu opravdu velkou dávku regenerace, a to především ve formě jiných sportů.

Tak například jsem byla 2x plavat.
Já a plavání, to by bylo na samostatný článek! Plavání není žádný můj kamarád, spíš je to můj nepřítel, avšak snažím se ho brát občas na milost, protože vím, že mému běhání prospívá. A moje kombinace 800m plavání+vířivka+sauna je pro regeneraci přímo božská.:)
Mimochodem - když jsem se v děčínském bazénu pokoušela o kraula, sledoval mě starší dědula, trenér místních juniorů. Asi mu můj styl musel připadat hodně tragický, protože mi nabízel, ať se jdu k jeho skupince připojit.
Nabídku jsem odmítla, protože se mi opravdu nechtělo mezi bandu desetiletých prcků, nicméně mě to dohnalo k novému předsevzetí: naučit se do léta plavat pořádně. Přiznám-li si to na rovinu, můj plavecký styl připomíná postiženou velrybu a já bych byla mnohem raději elegantní delfín.:D

Kromě plavání jsem o minulém víkendu letos poprvé vytáhla kolo. Měla to být pouze krátká, regenerační vyjížďka, ale nakonec z toho vzniklo 65 kilometrů z Benešova do německého Bad Schandau a zpět. Po více než půl roce bez cyklistiky mě pěkně bolel zadek, ale bylo to báječné.


Zavítala jsem taky, kromě crossfitu, na který nyní chodím pravidelně, na starý, dobrý Kamenický kruháč. Na kruháči jsem byla po více než dvou měsících a ačkoliv jsem na něj dříve nedala dopustit, nyní mi přišel nějaký až moc jednoduchý. Ale možná jsem jen chytla "horší" hodinu, i to se občas stane.:)

Přestože jsem během svého minulého "regeneračního týdne" neměla o pohyb nouzi, běhání mi neskutečně chybělo. Kolo i plavání jsou skvělým zpestřením, ale tolik jako běh mě nenaplňují. Od dubna bych ráda začala s trochu systematičtějším tréninkem na ultra, moc se na to těším!


A co Vy? Jak s přicházejícím jarem trénujete?

4 komentáře :

  1. Ahoj. Chci se zeptat, jak natrenovat na pulmaraton? Chci bezet pulmararn v Usti na podzim, beham max 6km, ale ted jsem pul roku bez behu, chci znovu zacit a ubehnout pulmaraton

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, myslím, že do září se na půlmaraton určitě natrénovat dá. Když jsem se chystala na svůj první půlmaraton, chodila jsem běhat tak 4x týdně, vzdálenost 6-10 kilometrů a v pohodě jsem to uběhla.
      Ale každý jsme jiný a je těžké radit někomu, koho vůbec neznám.:)
      Zkus si na internetu pohledat tréninkové plány na půlmaraton pro začátečníky, třeba Miloš Škorpil má na toto téma hezké články ->
      http://www.bezeckaskola.cz/clanek-1610-kdy-si-muzu-troufnout-bezet-pulmaraton-co-je-vic-pulmaraton-maraton-nebo-ultramaraton.html

      http://www.bezvabeh.cz/clanek/549-pulmaraton-12-tydenni-treninkovy-plan-pro-zacatecniky-2-00-h

      Vymazat
  2. Příští neděli na tebe budu myslet a budu ti držet palce, ať to stihneš do toho svého vysněného času :) Jinak příhoda z bazénu je perfektní, popravdě se přesně tohodle vždycky taky děsim a příští víkend začínám opět chodit plavat, takže je to zase aktuální :D no kdyžtak se podělím o svůj zážitek :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc:)
      Třeba se někdy v Hradci v bazénu potkáme...chodím tam moc ráda, nejlepší je tam ta parní sauna po plavání...o zážitek se určitě poděl!

      Vymazat

Moc děkuji za každý komentář!

Back to top