Přeskočit na hlavní obsah

Příspěvky

Zajímavé

Syndrom běžeckého kolene - jak jsem se s ním vypořádala?!

Ahoj!
Pokud mě sledujete na Instagramu nebo jste četli pozorně mé minulé příspěvky, možná si vzpomínáte, že jsem skoro celý podzim bojovala se syndromem běžeckého kolene.
Je tomu už asi týden, co mě koleno ani trochu nebolí; včera jsem byla na kontrole u pana fyzioterapeuta, který potvrdil, že je koleno v pořádku a dovolil mi, začít zase zkoušet delší běhy. Jupí! 
A protože běžecké koleno údajně potká až 60% běžců, rozhodla jsem se, že mu věnuju samostatný článek a povím vám pár tipů, jak ho vyléčit, nebo aspoň zmírnit. Předem říkám, že nejsem žádný fyzioterapeut ani odborník a následující postřehy vycházejí pouze z mých zkušeností.
Takže... co to vlastně je? Laicky řečeno, běžecké koleno neboli patelofemorální syndrom spočívá v podráždění na spodní straně čéšky. To se vytvoří např. při dlouhodobější neúměrně zvýšené tréninkové zátěži nebo při nerovnoměrném zatížení těla. V momentě, kdy se čéška tře o chrupavku (např. při běhu z kopce, kdy musí nohy "brzdit"), to bolí. Často …

Nejnovější příspěvky

Pět podzimních radostí

Jak jsem si užila Stovku Podkrkonoším, přestože jsem neběžela

Letní běhání s nemilým následkem

Dva týdny na Srí Lance, část IV. - U moře

Dva týdny na Srí Lance, část III. - hory&čaj